Audyt UX

Audyt UX

Audyt UX to narzędzie, które służy zwiększeniu efektywności serwisów internetowych lub aplikacji. Nie służy, przynajmniej bezpośrednio, promocji serwisu. Jego celem jest znalezienie powodów, dla których użytkownicy mogliby chętniej konwertować, czyli podejmować założone przez twórców strony cele. Takimi konwersjami może być sfinalizowanie transakcji w sklepie internetowym, zapisanie się do newslettera czy pobranie e-booka. Im wyższy współczynnik konwersji, tym większa skuteczność witryny, a w efekcie lepsze zarobki właściciela.

Większość twórców oraz właścicieli stron czy aplikacji jest zdania, że nikt nie zna lepiej od nich ich serwisów czy produktów, dlatego ich intuicja czy opinie są słuszne. Ten pogląd jednak bardzo często weryfikują twarde dane z narzędzi analitycznych, np. Google Analytics. Pokazują, że kolejne nieprzemyślane zmiany wykazują zwiększenie współczynnika odrzuceń, czy spadek liczby konwersji. To ostatni moment, kiedy należy wykonać audyt UX

Kompleksowe badanie skupia się na ocenie serwisu czy aplikacji z punktu widzenia przeciętnego użytkownika. Audyt UX mierzy jego zachowanie na stronie, dzięki czemu jesteśmy w stanie określić jego potrzeby i szybciej na nie odpowiedzieć. Podsuwając mu jak najbardziej pod nos to, czego potrzebuje, przyczyniamy się do poprawy skuteczności strony.


Ocena: 5/5 (1 głosów)  


Szczegóły wpisu:


Odwiedziny botów:
  • googlebot: 2 (ostatnio: 16.05.2019 00:36:21)

Podlinkuj wpis:

You may also like...

Dodaj komentarz